Check here for the latest information on COVID-19 (Federal/Provincial) and dance sector recovery/reopening as of October 22, 2020.

COVID-19 and Submissions to The Dance Current

Regarding COVID-19     

March 17, 2020

To our dearest readers:   

The Dance Current team has been working remotely since Friday, March 13, 2020. We are fortunate that most of our operations can be conducted remotely and that we can continue our publishing activities during COVID-19.

Please take note that the delivery of any print magazines bought through our website will likely be delayed due to staff working remotely. We will be offering a complimentary digital edition for any single print issue or yearly print subscription purchased during this time. You will receive an email from magzter.com notifying you of this complimentary magazine copy. To subscribe or purchase single print or digital issues, please visit thedancecurrent.com.

We are aware of how the current global health crisis impacts the dance sector across Canada, and we are discussing ways we can continue to create content that ensures responsible and mindful engagement as media. For general sector information and resource updates, we encourage our readers to visit Canadian Dance Assembly.

In light of event and performance cancellations, we encourage event listing submissions for streamed events or video gatherings that fall within the social distancing parameters recommended by the Public Health Agency of Canada. We are also postponing the April 1 deadline for May 2020 event listing submissions with new date forthcoming.

We are still accepting digital story pitches, which can be emailed to our editorial team at dc.editor@thedancecurrent.com

Thank you for your patience as we make some slight publishing adjustments, and please stay tuned for upcoming content and news.

Sincerely,

Crystal Melville
Publisher
The Dance Current

 

17 mars 2020

À nos très cher.ère.s lecteur.trice.s:

L’équipe du Dance Current fonctionne par télétravail depuis vendredi 13 mars 2020. On est chanceux qu’une grande part de notre fonctionnement se prête au télétravail et qu’on est en mesure de continuer nos activités d’édition pendant la pandémie du COVID-19.

Soyez avisé que la livraison du magazine imprimé commandé sur notre site web sera probablement ralentie en raison du télétravail. On offre une édition numérique complémentaire à tous les achats de numéro ou d’abonnement pendant cette période. Vous recevrez un courriel de magzter.com quant à l’édition numérique complémentaire. Pour vous abonner ou acheter un numéro, consultez thedancecurrent.com.

On comprend conséquences de la crise sanitaire mondiale sur le milieu de la danse au Canada et on travaille à créer un contenu à l’image de notre engagement responsable et consciencieux comme média. Pour des informations à jour sur le milieu et des ressources actuelles, on vous encourage à consulter cette page de l’Assemblée canadienne de la danse.

À la lumière des annulations de spectacle et d’évènement, on vous encourage à nous envoyer vos annonces d’évènement pour des évènements diffusés en continu (streaming) ou par vidéo qui respectent les paramètres de distanciation sociale recommandés par l’Agence de la santé publique du Canada. On reporte aussi la date limite du 1er avril pour les annonces d’évènements en mai 2020.

On accepte toujours des propositions de contenu en ligne, que vous pouvez envoyer à notre équipe éditoriale à dc.editor@thedancecurrent.com.

Merci à l’avance pour votre compréhension quant aux ajustements dans notre processus de publication et restez à l’affut pour les actualités et les articles à venir.

Cordialement,

Crystal Melville
Éditrice
The Dance Current